Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/xsportgr/public_html/mohammedjawa.com/2014/wp-content/themes/jawaracing/warp/systems/wordpress/helpers/system.php on line 61

Warning: session_start(): Cannot start session when headers already sent in /home/xsportgr/public_html/mohammedjawa.com/2014/wp-content/themes/jawaracing/warp/systems/wordpress/helpers/config.php on line 48
Mohammed Jawa Official » Podium triumph for Mohammed after disappointing first race in Porsche GT3 Cup at Dubai Autodrome

Podium triumph for Mohammed after disappointing first race in Porsche GT3 Cup at Dubai Autodrome

Written by Admin. Posted in News

Podium in second place for Mohammed with winner Wolfgang Triller and  Magnus Ohman in third

Riyadh, Sun Nov 7th, 2014 – Mohammed Jawa returned to one of his favorite tracks this weekend, the Dubai Autodrome, to contest the second round of the Porsche GT3 Cup Middle East. In January, the last time Mohammed was here, he had just won his first Dubai 24hr endurance trophy.

However this visit, the weekend would not prove so smooth for Mohammed, and both his stamina and composure was tested in challenging circumstances as he suffered his first retirement of the season at the hand of another driver. However in great form Mohammed managed to compensate the team on Saturday by returning to the podium with second place class trophy.

Mohammed leads Magnus Ohman at turn 7

Race one would start on Friday 5th at 4:30pm on the full 5.3km Grand Prix circuit. After qualifying in 12th place, Mohammed got a bad start off the grid losing a several places on the run towards turn 1, but a superb braking effort around the outside and the melee in front from a spinning car, got Mohammed back up to 10th behind Wolfgang Triller. A calculated move later on Triller later on in the lap, got him up to 9th position as they crossed. By lap three Mohammed had settled into his race pace with Triller close behind. Unfortunately, Abdulrahman Al Thani made a daring manoeuvre to out brake them both into the hairpin, Mohammed managed to cut back and stay ahead but in the next corner, just as Mohammed exited, contact was made by Al Thani to Mohammed’s rear left wheel, forcing him to retire from the 10 lap race.

‘’It was disappointing for sure to be taken out like that as I gave him space to in the corner and I just wasn’t expecting that shunt from the side, but it’s racing as they say and it was not intentional, just unfortunate for me and my team, especially as we are fighting for points every round. I just have to fight harder to make up those lost points in the next race,’’ said Mohammed.

On the Saturday, with a second qualifying session in the morning, Mohammed started in 12th place again on the grid. Race two took place later in the afternoon and Mohammed got a great start to make up two positions into turn 1 and just as he did in race 1, he got by Triller on the opening lap. A mistake coming onto the straight allowed Triller to get past, with Mohammed having to settle for 2nd in class, crossing the finish line in eleventh place overall and 11 valuable points.

‘’I want to thank my sponsors, Nozomi, SeVen Car Lounge, and Mitha Industrial Co. for their support. I also want to thank my family, especially my father whom at first was a bit skeptical about me racing but now follows my progress tentatively. The whole family now support me and they are all dedicated motorsport fans now,’’ commented Mohammed after race two.

Next up on the race calendar to round off the year for M-Team and Mohammed is the Gulf 12hrs at Yas Marina Circuit in Abu Dhabi on Dec 12th/13th. Mohammed will join the Dragon racing team in the Ferrai 458 GT3 with team mates, Jordon Grogor from the UAE and Sean Walkinshaw from UK.

Mohammed with the M-Team members after the race

 

نشرة صحافية

للنشر الفوري

الإثنين  8 كانون الأول/ ديسمبر 2014

السعودي محمد جاوا سائق فريق “أم ـ تيم” يصعد إلى منصة التتويج

بعد خيبة أمل السباق الأول من الجولة الثانية لتحدي “بورشه جي،تي3 الشرق الأوسط”

الرياض (المملكة العربية السعودية)، الإثنين  8 كانون الأول/ ديسمبر 2014 ـ  عاد السائق السعودي محمد جاوا إلى إحدى الحلبات الأكثر تفضيلاً لديه، وهي حلبة “دبي أوتودروم”، من أجل المشاركة في منافسات الجولة الثانية من كأس تحدي “بورشه جي،تي3 الشرق الأوسط”. فخلال شهر كانون الثاني/ يناير الماضي وعندما زار محمد هذه الحلبة عاد منها متوجاً بالغار إثر تمكنه للمرة الأولى في مسيرته من الفوز بلقب سباق 24 ساعة في دبي للتحمل.

غير أن الزيارة الثانية لهذه الحلبة خلال عطلة نهاية الأسبوع لم تمر بشكل سلسل بالنسبة لمحمد جاوا، الذي إختبر قدرته على التحمل ورباطة جأشه في الظروف الصعبة، إذ عانى من أول إنسحاب له هذا الموسم على يد سائق آخر. وعلى الرغم من ذلك بدا جاوا في حالة ذهنية عالية جداً ونجح في إعادة فريقه خلال السباق الثاني إلى منصة التتويج بإحتلاله للمركز الثاني ضمن فئته.

إنطلق السباق الأول يوم الجمعة في 5 كانون الأول/ ديسمبر الحالي في تمام الساعة 4:30 على الحلبة التي تبلغ مسافتها 5,3 كيلومترات، وبعدما تأهل من المركز الـ 12 عند خط الإنطلاق، كانت إنطلاقة جاوا سيئة إثر خسارته لبعض المراكز عند المنعطف الأول، ولكن الجهود التي بذلها مع إستخدامه للمكابح بطريقة رائعة من أجل تفادي الإصطدام بسيارة منزلقة، أعادت محمد للمركز العاشر خلف السائق وولفغانغ تريلر. من ثم، وبعد خطوة محسوبة على منافسه تريلر في وقت لاحق من هذه اللفة، نجح في التقدم مجدداً للمركز التاسع. وفي اللفة الثالثة وجد السائق السعودي نمطه القيادي خلال السباق، في وقت كان تريلر خلفه. السائق عبدالرحمن آل ثاني قام بمناورة جريئة من أجل تجاوزهما معاً عند المنعطف، وبينما تمكن جاوا من تجاوزه مجدداً والبقاء أمامه، وفي وقت كان السائق السعودي يحاول التقدم أكثر عند المنعطف التالي، حصل الإحتكاك مع منافسه آل ثاني الذي إصطدمت سيارته بالإطار الخلفي الأيسر لسيارة جاوا، ما أجبره على الإنسحاب من السباق الذي إمتد لـ 10 لفات.

جاوا علّق على ما حصل معه بقوله: “من المخيب للآمال أن أخرج من المنافسة بهذه الطريقة، علماً أني تركت له مكاناً فسيحاً عند المنعطف، كما لم أكن أتوقع أن يأتي من الجهة الجانبية. ولكن هذه هي السباقات كما يُقال، ولم يكن الأمر مقصوداً. بل هو أمر مؤسف لي ولفريقي، خاصة أننا نقاتل لحصد النقاط خلال كل جولة. عليّ أن أضارع بشكل أقوى وأقسى في السباق الثاني من أجل تعويض النقاط التي تم إهدارها”.

يوم السبت، وخلال الفترة الثانية الصباحية للتجارب التأهيلية، بدأ السائق جاوا من المركز الـ 12 عند خط الإنطلاق. السباق الثاني أقيم في وقت لاحق بعد الظهيرة ومع إنطلاقة رائعة للسائق السعودي تمكن من التقدم مركزين عند المنعطف الأول، وكما فعل خلال السباق الأول، دخل بمنافسة مع تريلر في اللفة الإفتتاحية. ولكن إرتكاب جاوا لخطأ قيادي سمح لمنافسه تريلر بالتقدم عليه، ليحتل المركز الثاني ضمن فئته، ويجتاز خط النهاية في المركز الـ 11 في الترتيب العام حاصداً 11 نقطة مهمة جداً.

جاوا قال بعد السباق: “أريد أن أشكر  الممولين على غرار كل من “نوزومي” (Nozomi)، “سيفن كار لاونج” (SeVen Car Lounge)  و”شركة ميثا الصناعية المحدودة” Mitha Industrial Co))  للدعم الذي أحصل عليه. كما أريد أن أشكر عائلتي، وخاصة والدي الذي كان بدايةً مشككاً قليلاً من إمكانية تسابقي وتنافسي على الحلبات، ولكنه الآن يتابع بإهتمام شديد تقدمي وتطوري. عائلتي بأسرها تدعمني الآن، وهي باتت جميعها من مشجعي رياضة السيارات”.

السباق التالي أو التحدي التالي في روزنامة السائق محمد جاوا وفريقه “أم ـ سبورت” هو سباق “غالف 12 ساعة في أبوظبي” الذي سيُقام على حلبة مرسى ياس في أبوظبي بين 12 و13 كانون الأول/ ديسمبر الحالي. وسينضم جاوا إلى فريق “دراغون رايسينغ” ليجلس خلف مقود سيارة “فيراري 458 جي،تي3” حيث سيتقاسم المقود مع زميليه جوردان غروغر من المقيم في الإمارات العربية المتحدة وشين والكينشو من بريطانيا.

إنتهى ـ

 

Trackback from your site.